Philips heeft de samenwerking met PSV via het Brainport-PSV Partnership met vijf jaar verlengd, tot en met seizoen 2030-2031. Hiermee blijft Philips als grote werkgever in de regio zeer nauw betrokken bij de club, de stad en de Brainportregio.
Philips was één van de initiatiefnemers van het gezamenlijke Brainport partnership om PSV te steunen. Ook de sponsorovereenkomst tussen PSV en Philips loopt tot medio 2031. Eerder dit jaar werd al bekend dat Rabobank en VDL zich voor (nog) vijf jaar aan het Brainport-consortium hebben verbonden.
“Philips is sinds de oprichting van PSV in 1913 verbonden met de club, en ik ben er trots op dat wij deze unieke samenwerking met Brainport voortzetten en hoe dat op het shirt tot uiting komt” zegt Roy Jakobs, CEO van Philips. “PSV en Philips zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden evenals de stad en de regio. Samen met alle Brainport-partners zetten we ons niet alleen in voor sportief succes, maar maken we de regio, gezonder, sterker en socialer. Eindhoven is voor Philips van groot belang, een substantieel deel van onze wereldwijde research vindt hier plaats en we zijn één van de grootste werkgevers in de regio. Voetbal verbindt onze collega’s, dit geldt ook voor mij. Als mijn agenda het toelaat zit ik bij wedstrijden graag op de tribune in het Philips Stadion.”
Fundament
Marcel Brands, Algemeen Directeur van PSV, vult aan: “Philips en PSV zijn sinds de oprichting van de club in 1913 onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat is uniek in de sportwereld en een fundament waarop wij onze toekomst verder bouwen. We zijn trots dat Philips als founder opnieuw kiest om zich langdurig aan het Brainport-PSV Partnership te verbinden. Samen met alle Brainport-partners werken we niet alleen aan prestaties op het veld, maar ook aan verbinding in en ontwikkeling van de regio. De verlenging van dit partnership zet dat kracht bij.”
De band tussen Philips en PSV is de langstlopende sponsorrelatie in de internationale sport. Wat begon met de oprichting van de Philips’ Sport Vereeniging, groeide uit tot een sterke verbondenheid die zich continu ontwikkelt en aanpast aan de tijd. Met het Brainport-PSV Partnership – waarin naast Philips ook ASML, Jumbo Supermarkten, Royal Swinkels Family Brewers, Rabobank, CSU en VDL participeren – wordt gezamenlijk bijgedragen aan regionale ontwikkeling, talentbehoud en maatschappelijke projecten die de Brainportregio versterken.