Nieuwe gids laat bezoekers aan Eindhoven met andere ogen naar de stad kijken..
Nieuwe gids laat bezoekers aan Eindhoven met andere ogen naar de stad kijken..

Eindhoven lonkt naar bezoekers

ma 11 okt 2021, 16:00 Algemeen

Dat er in Eindhoven veel te ontdekken en te beleven valt, is bij haar inwoners wel bekend. De stad mag ook rekenen op een groeiende belangstelling van buitenaf. Eindhoven staat deze maand nationaal en internationaal in the picture. De stad wordt door reisgids en travelplatform time to momo uitgelicht in een minireisgids. 

EINDHOVEN - In time to momo Eindhoven leidt local Anke je langs al haar favoriete plekken op een inspirerende route. De eerste gids is overhandigd aan Jan Verhagen (bestuurslid Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum) en Anne-Marie Burger (bestuurslid Stichting Binnenstad Eindhoven), namens de ondernemers in de stad. gepresenteerd bij Motion Experience, een museum en digitale speeltuin in één.

Het nieuwe Nederland

Het project is gefinancierd door de BIZ en begeleid door Eindhoven365. Eindhoven wordt namelijk steeds vaker gevonden als bestemming voor een stedentrip of dagje weg. In 2019 passeerde de designstad de magische grens van meer dan 1 miljoen hotelovernachtingen door het hele jaar heen. Ook internationale pers heeft Eindhoven ontdekt, zoals de Frankfurter Algemeine Zeitung die Eindhoven in de zomer van 2020 de meest ‘a-typische Nederlandse stad’ noemt. Belgische kwaliteitskrant De Standaard noemt Eindhoven ‘het nieuwe Nederland’ en het Italiaanse Il Sole 24 Ore kopte recent nog ‘Magisch Eindhoven’. 

“Eindhoven is een bruisende stad waar innovatie, creativiteit, Philips-historie en moderne architectuur samenkomen. Niet alleen in het centrum, maar ook in de gebieden Strijp-S en Strijp-R. Ontdek met time to momo een verrassende route met volop (soms verborgen) parels op het gebied van eten en drinken, shoppen en andere leuke activiteiten”, zo heet het lovend. Reden temeer om Eindhoven eens voor het voetlicht te brengen, zo is de gedachte achter het initiatief.

Gratis minigids

Dat Eindhoven deze maand is uitgeroepen tot Stad van de Maand betekent concreet dat er 32.000 miniguides in ruim 800 boekhandels in Nederland en Vlaanderen komen te liggen. Deze miniguide is voor iedereen die wil gratis mee te nemen. Daarnaast is de route ook te vinden op de website en de app en wordt deze maand een uitgebreide online marketingcampagne vanuit time to momo uitgerold.

Bedoeling is om potentiële bezoekers bij de hand te nemen, en te helpen de stad te ontdekken en te laten beleven. “Stap je hotel uit en loop regelrecht naar de leukste wijken van de stad. Op weg naar nieuwe restaurantjes, de beste koffie en dat lokaal gebrouwen biertje. Bij time to momo delen lokale auteurs uit liefde voor hún stad alleen de echte highlights met je. Zo sla je de drukke dertien-in-een-dozijn-winkelstraten over en wandel je, terwijl je onderweg een bezienswaardigheid meepikt, naar de leukste adressen waar de locals zelf graag komen”, heet het wervend.

Van de redactie

‘Bestemming voor een stedentrip of dagje weg’

Afbeelding