DOEGOODS komt met een kerstpakkettenconcept waarin 2e hands kringloopproducten worden opgenomen. Dit in nauwe samenwerking met Het Goed.

Kringloopwarenhuis Het Goed en sociale relatiegeschenkenleverancier DOEGOODS slaan de handen ineen om verspilling tegen te gaan. En daar past het idee van een kerstpakket met 2e hands spullen perfect bij.

À La France

Het thema van dit pakket? Frankrijk! De 'Too Good to be wasted' kerstpakketten van DOEGOODS bevatten naast Franse lekkernijen ook kwalitatieve kringloopvondsten die passen bij het thema van het kerstpakket, zoals bijvoorbeeld Franse wijngidsen of receptenboekjes.

De initiatiefnemers streven naar een circulaire economie en inclusieve arbeidsmarkt. Door toevoeging van de tweedehands producten is elk ‘Too good to be wasted’ kerstpakket uniek en wordt er bijgedragen aan een betere wereld.

Missie

Het Goed is een van de grootste kringlooporganisaties van Nederland met als missie om werk te maken door hergebruik. Met 30 kringloopwarenhuizen en 1800 sociale doeners, geeft het bedrijf jaarlijks 10 miljoen producten een nieuw leven.

De kerstpakketten van DOEGOODS worden verpakt door medewerkers van het moederbedrijf IBN. Het gaat om mensen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt.

IBN is een sociale onderneming die kansen biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een visie die tevens past bij kringloopwarenhuis Het Goed, dat ook werkplekken biedt aan mensen die het zonder steun niet redden op de arbeidsmarkt.