PSV heeft deze week laten zien dat het over de nodige veerkracht beschikt. Na de nederlaag tegen Feyenoord hebben de spelers goede resultaten behaald tegen Internationale en Heracles. Met name Angeliño en Bergwijn lieten zich gelden met goals en assists.
Het uitstekende spel zorgde ervoor dat de ploeg met opgeheven hoofd de Champions League kon verlaten. In de competitie is het een echte nek-aan-nekrace met Ajax daarom zijn alleen driepunters niet genoeg. Het doelsaldo van beide ploegen staat na zestien wedstrijden op vijftig goals. Je kunt er vergif op innemen dat zowel Ajax als PSV dit seizoen meer dan honderd goals gaan maken. Deze strijd om doelpunten geeft een extra dimensie in een verder voorspelbare competitie. Dat betekent iedere wedstrijd spektakel, er wordt geen gas meer teruggenomen dus de tegenstanders kunnen aan de bak.
De kerstwedstrijd tegen AZ, aanstaande weekend, kan een mooie afsluiting zijn van een prachtig jaar voor de Eindhovenaren. Sportief ging het geweldig door het behalen van het landskampioenschap en op financieel gebied kwamen er door de Champions League tientallen miljoenen binnen. De titelstrijd zal dit seizoen erg spannend worden en Champions Leaguevoetbal is tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer. De inkomsten moeten dus ook op sponsorvlak omhoog. Wat dat betreft is het stil omtrent de nieuwe hoofdsponsor.
Wordt het ditmaal een buitenlandse hoofdsponsor? Het mooiste zou zijn als bijvoorbeeld een regionaal bedrijf de komende jaren op het shirt zal staan. Ze richten zich op de consumentenmarkt en zijn al vertegenwoordigd in de raad van commissarissen van PSV. Ook helpen ze de selectie met een heuse food app zodat de voetballers verantwoorde voeding krijgen. Een mooie vervolgstap zou het hoofdsponsorschap zijn. Wie weet wordt het een tropische verrassing uit Mexico. De rijkste man van de wereld, Carlos Slim, komt er vandaan. Wellicht dat hij commerciële waarde ziet in PSV.